onsdag 6 februari 2013

Pippi klänning påbörjad

Här har det varit tyst ett tag. Har bl a flyttat runt möbler. Alla har bytt sovrum med alla här hemma. Så kan det gå då man snart har tonåring i huset.

Lite har jag ju stickat oxå. Som vanligt så har jag måånga olika projekt på gång. Och.. Jag kunde ju inte motstå att sticka en pippi klänning..fast det inte finns nån att ge till. Så nu stickar jag en sån i str ca 3 mån.

Sen så kliar det så ofantligt i mina fingrar efter att sticka en tröja , igen. Jag gillar nog allra mest att ha en tröja på stickorna. Det finns en finfin kofta i en bok som jag länge funderat på. Tror jag börjar vara redo för den nu.

Flickorna stickar eller virkar ibland. Spec äldre dottern. Igår då hon var på scout fick hon ett mönster med sig hem , sk vågmönster. Så nu åkte stickorna fram. Få se vad det blir. Tror hon siktar in sig på en halsduk.

 

1 kommentar:

  1. Så fint med en Pippiklänning. Det ska bli skoj att se hur den ser ut färdig.

    SvaraRadera