söndag 24 februari 2013

Ännu nåt nytt


Ja..det blev nåt nytt på stickorna igen. Fast vantarna i förra inlägget saknar bara tummarna nu så jag får saker färdiga oxå.. Jag är hopplös, som så många andra av er där ute. Måånga stickningar på samma gång. Nåja , ovan ett par sockar. Grundmönstret finns på drops design, sen så har jag anpassat det lite. Stickar med st nr 3 i Novitas nallee garn och så är det Gjestals nagano garn oxå.
Hade ju tänkt sticka sjalar men fick nåt fnatt nu på att sticka mönstrade sockor och vantar av restgarn. Så , bara att göra så då. Hittade en så fiin tröja med ugglor som jag vill sticka. Men..jag är så rädd för engelska mönster. Måst bara börja ta tag i dom , jag vet..
Såna här dagar är det ju skönt då man kan sitta och sticka framför vm på tv. Behöver inga ursäkter för att göra nåt annat än just det. Önskar att jag oxå hade sportlov precis som barnen. Har inte tid att jobba då jag sku behöva sticka ju.
Jag har även ( återigen) gett magic loopen en chans. Är antagligen dummare än andra men.. Det är ju bara så..krångligt och tar sån tid. Nä, tacka vet jag strumpstickor. Då går det undan! :)

1 kommentar: