lördag 23 februari 2013

Pågående projekt

Här städar vi och ändrar fram och tillbaka pga av sovrums flytten. Nu börja det bli liite bättre. Jag har tagit bort det mesta av mina kläder ur min fina walk in closet. Och flickorna har flyttat in sina. Nu skall bara toaletten där oxå få en liten uppfräschning. Ja tapeter oxå i Wilmas rum och så behöver de nya sängar , typ sånt. Men vi är bra på g. Sen är det ju en annan femma var i hela vida världen jag skall få rum för mina kläder. Hoppas att ett besök på stora varuhuset från landet i väster råder bot på det.

Barnen har sportlov och det inleds med att kusinerna kommer hit ikväll och är här över natten. Ja jobbar som vanligt i veckan men på torsdag efter jobbet tänkt vi ställa oss på en lite tripp med mina föräldrars husbil.

Lite stickning har det hunnit bli. Hjälpstickning. Innan påsk behöver jag vara klar. Då är det tänkt att mina mössor och sockar skall till Uralbergen. Tyvärr så kliar det så i mina fingrar att börja på med en sjal och annat fint jag hittat. Så nu stickar jag hjälpstickandet klart så att jag sen kan börja med annat. Annars finns risk att hjälpstickorna somnar.

Här är vantar efter chiliflingans mönster. Novitas nalle garn. Tyvärr är det väldans stor skillnad på garnen så det blir lite ojämnt.

Och här är sockar som väntar på häl. Även dom i Novitas nalle garn. De blå är 7 bröder. Å sen är det en halskrage i Novitas isoveli garn.

Sånt sysslar jag med nu. Ha en trevlig helg alla.

 

1 kommentar:

  1. Så mycket fint du gjort. Jag tycker du har bra fart på stickorna. Barnen kommer att älska din "fjärrvärme".

    SvaraRadera