tisdag 12 februari 2013

Grönt garn!

Helgen blev inte som jag tänkt mig. Det jag tänkt mig och det som var inplanerat var följande: gospelhelg för barn i Helsingfors. Ja alltså , jag och maken var workshopshållare. Men... 23.30 (och alla känsliga ombedes sluta läsa) på fredag kvällså blev jag magsjuk, jag hann faktist inte ens till toaletten utan spydde på vardagsrumsgolvet. Å mer behöver vi inte orda om just det tillfället.

Sen fortsatte jag i 12 timmar. Och tåget som vi skulle med på morgonen , ja det åkte utan oss. För se även maken spydde , bara 1 gång och även dottern som skulle med. Vilken flopp!! Jag har varit väldans trött och slut i några dagar men imorgon blir det jobb igen.

Nån vidare stickning har inte nappat alls men ena solskenssockan är klar.

Och så började jag på en halsduk/halskrage med mönster från drops design. Älskar dessa nya färger som finns i Novitas Rose serie.

Sen en undran. Jag har inte riktigt koll på ravelry ( heter det så?) man måste va inloggad för attkomma åt mönstren visst? Å vissa e gratis? Å kan man ha konto där utan att själv lägga in mönster?

Ja det var allt för idag. Nu blir det lite tjänstgöring i form av att sälja biljetter. Barnens skola ordnar fastlagsjippo som det så fint heter och jag har lovat att hjälpa till.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar