lördag 16 februari 2013

Lördag kväll

Ella sa att hon inte hittar några sockor. Fast jag stickat ett 30-tal denna säsong. Fast det måste ju medges , inte alla har stannat i vår familj. Tror säkert att det finns sockar åt henne , t ex under klädhögar i hennes rum. Men , vill dottern ha sockor -då stickar mamman.
Dessutom var jag ju sugen på att sticka hälen efter att sockan var färdig. Tänk att jag aldrig funderat på nåt annat sätt än " det gamla vanliga" , dvs sticka hälen då man kommer fram till den.
Det här var ju enklare och snabbare än , ja jag vet inte vad. Stickamera.se har bra beskrivning.
Ha en trevlig lördag kväll alla. Här vankas det tacos och melodifestival. Hade tänkt kravla mig iväg för att lyssna på komserten där maken är med men... Soffan tog över ikväll.

1 kommentar:

  1. Tack för tipset om en intressant "stick-sida"!!
    Jag sitter också jämt med en stickning i handen. Kan inte vara utan...

    SvaraRadera