torsdag 7 februari 2013

Nytt garn!

Alltså..förlåt och ursäkta för ännu en dålig bild. Men jag sitter i min mys fåtölj och stickar och jag ORKAR inye stiga upp och klicka på taklampan.. Lat? Ja , alltid! Hur som haver. Jag blev alldeles skakig ikväll vid Prisma. Såå många fina , nya , underbara garner som fanns där. Jag gillar nu faktist Novitas garner. Och oj vad det andades vår..ville ha allt. Rädd för att en del av lönen kommer att gå till nya harner..igen..

På min mycket dåliga bild med enormt dålig färgåtergivning syns i alla fall garnet Rose. Älskar detta underbart mjuka garn. Färgen är härligt ljusgrön. Skall bli en sjal. Garnet med sockstickor är Novitas Nalle garn. Jag..ähum..har ju inget stickprojekt på gång ( eller hur det nu var) och..kom bara på att jag m å s t e testa att sticka solskensockor ( mönster finns på stickamera.se). Dom är ju så superfina. Dock har stickorna i nr 2,5 avskräckt mig. Men vet ni.. Jag tror att jag gillar det. Och sen så hittade jag ju en finfin beskrivning på att sticka hälen efter att sockan så att säga är klar. Det måste jag ju göra. Det tar liksom aldrig slut. Detta med nya projekt. Men.. Jag gör ju som jag vill. Och så småningom så blr projekten färdiga.. :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar