lördag 14 januari 2012

Virkat och stickat!

Jag är verkligen ingen som kan detta med att sätta in bilder o göra det fint på bloggen. Jag orkar inte , har annat som är mera intressant. Ändå skulle jag ju vilja... För några år sen var jag ganska aktiv med en annan blogg men sen kom facebook..
Här är i varje fall ett litet tecken från mig. Jag har virkat och stickat hela hösten (sånt gör jag på höstar) och detta är några av mina alster. Ovan en filt , babyfilt egentligen som jag gjort i mera vuxenstorlek.Väldigt enkel att göra och snabbt gick det!



Här är sonens pippitröja.(som för övrigt fyller 7 år om en vecka.Sonen alltså. Hur är det möjligt?) Han ville inte beblanda något rött i den. Nu är det bara en arm kvar sen skall den sys ihop.



Stora mormorsrutor i bomull. Skall väl bli en filt till båten. Har alla rutor , skall nångång foga dem samman till en helhet..


Yngsta dotterns pippi tröja..(japp , fel väg men jag är ju ingen proffsbloggare)


Och min julfilt av stora mormorsrutor. Därtill har det blivit dock-och babykläder (bara för att det går så fort att göra dem ) , en kjol till mig , disktrasor , hundtäcken... Snart påbörjas storasysters pippitröja.Även jag och maken skall få varsin.Att ha i segelbåten i sommar...
Jag stickar oxå (har alltid flera projekt å gång samtidigt) en såå fin babytröja..Åt barnbarnen eller nåt..Men den är ett sk långsamt projekt.Små stickor , många maskor..

Ha det bra där ute i snöstormen. Så syns vi en annan gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar