måndag 5 september 2011

Måndag

Måndag igen och arbetsveckan är inledd. Här hemma var det lillasysters diskdag. Barnen turas om att ha en dag i veckan då de plockar ur och i diskmaskinen samt ordnar upp skor o grejor i hallen.
Idag var det dock mkt skrik innan når blev gjort. Jag gick ut med hunden för jag blev less och då jag kom tillbaka så hade samvetet slagit till och lillasyster hade :
1. diskat
2.ordnat skorna
3.städat vardagsrummet
4.gjort läxorna

Mitt hjärta smälte...

Idag var det oxå kördags. Min fina gospelkör med bar och tonåringar sjöng som vanligt alldeles underbart!! Det är go i dom!!

De sista svarta vinbären har plockats från buskarna. Lite blev till saft av trädgårdens bär , ca 5 liter kanske. Det räcker bra. Vi dricker nästan aldrig saft här.Nästan enbart då halsen gör ont. Jag är väl nog påverkad av mitt yrke där . Socker finns det tillräckligt av ändå.

Ja det var lite av varje så här på måndagskvällen. Tror inte ens att jag orkar virka mer ikväll. Ska ta en lite längre natt inatt. Godnatt!

1 kommentar:

  1. Nå heeej!
    Så roligt att du börjat blogga igen! Tänkte redan gå och sova, men måste ju skriva några rader till dig först ;). Imorgon bär det av på resa, men sade inget på bloggen, för tycker inte att det är så smart att säga sånt så alla vet...och att huset står tomt! (nu får vi hoppas att inte så många läser denhär kommentaren..) N fick feber ikväll, lillebror vaknade just genomblöt och gråtande, K är superförkyld och jag har något på kommande också känner jag...Inte så bra tajming med resa mao!
    Hoppas ni får vara friska!

    Ha det bra, vi syns :)

    SvaraRadera