torsdag 17 januari 2013

Stickade babybyxor

Först måste jag be om ursäkt. Jag tar bilderna med ipaden och... De blir ju inte bra. Är ingen fotograf av rang annars heller men. Och så vet jag inte ens-kan man zooma med en ipad? Nåja , lite lustiga blir dom. Men ni får ha överseende med dom.

Hur som haver. Igår började jag sticka dessa s m å babybyxor som jag tänkt att asylsökande kan få. Enklaste mönstret av alla (finns på drops design) och enormt snabbstickade. Allt i ett , endast en lite söm behövs. Men.. Nu då jag stickat så här långt såser jag ju att jag borde göra " baken" längre. Det ser lite snålt ut. Nästa par gör jag om.

Dessa stickar jag i Novitas nalle garn med stickor nr 4.

Nu skall jag iväg till en grannstad för att prata om att sjunga med barn.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar