fredag 2 januari 2015

Början på år 2015

Julen kom och gick och det nya året firades in med goda vänner.
Efter nyårsafton har jag varit ledig och hunnit sitta och sticka . ( vad annars)

Jag stickar på en Audrey in unst. Garnet är ett Merino garn ftån Pickles. Rolig och snabb stickning.
Nu måste jag bara beställa ett nystan till så att jag kan sticka knappkanten oxå ;)




En annsn stickning är koftan Emelie. Den stickar jag i drops alpacka. Blir inte så bra för mönstret framträder inte alks som jag vill. 
Men.. Skall göra den i ett merino garn sen. Sp det blir nog bra. Var bara tvungen att börja med den.




Och så kom ett par sockor på stickorna ikväll. Enkel tv-stickning!




( har faktist börjat på tröjan Owls oxå. Ingen bild dock)

Bild har jag på tröjan från novitas höst/vinter tidning. Den är färdig och använd många gånger under julhelgen.
Skall göra flera i olika färger :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar