söndag 3 mars 2013

Sportlovs veckan

Här har barnen haft sportlov. Veckan började med att Wilma fick feber. Sen senare blev Ella och Otto oxå sjuka. Suck. Men... Vi for som planerat på vår lilla husbilstrip till Iso-Syöte. Wilma orkade ganska bra i backarna. Men Ella och Otto var trötta och inte alls på topp. Såna gånger är ju husbilen inte dum. Sängarna är alltid bäddade så det är bara att sova. Och oj va de har sovit. Tror att Otto får stanna hemma från skolan än imorgon för hanär inte riktigt ok ännu. Jag känner mig inte heller helt 100.

På väg hem tog vi en omväg via Haparanda. En liten sväng till Ikea , skopunkten och Ica maxi.

Och på ica maxi köpte jag det som finns på bilden. Lite fattigt kan tyckas men jag har så mkt sock garn så jag iddes inte köpa mer. Förutom detta köpte jag såklart sånt som jag alltid köper på ica. Skogsbärsfil , ostar, gurkmajonnäs.. Vi har ju bott i Sverige i 4 år så det finns ju sånt som fastnat och som jag gärna köper...

Ella älskar skor så ett besök på skopunkten blev det oxå. Hon hittade dessa!

Nu är vi hemma , har städat husbilen och spenderar dagen med att skida vasaloppet och 5-milen på tv. Ja , även huvudvärken är inbjuden.

 

Solskenssockorna har ni inte fått nån bild på innan . De gröna alltså. Nu började jag på ett nytt par , vita , stickar dom i Novitas 7 bröder. Skallge magic loopen en ny chans nu oxå då jag köpte nya rundstickor.

Ha en skön söndag o njut av det vackra vädret eller en sticksöm!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar